Tuesday 3 July 2012

::Lemau::

Suasana yang paling disukai untuk hari ini sebab hujan seawal pukul 8.30pagi. Terperangkap selama 20 minit di pantry. Melangut sambil menyenarai pendek tugas yang perlu disiapkan sebelum pukul 4 ptg. Sekarang masih hujan..masih berangan jika terhidang secawan kopi untuk dinikmati ditepi tingkap sambil ditemani permandangan indah ala-ala Cameron Highlands. Dusyummmm...sudahh tak yah berangan. Keje berlambak ni. Aduhai...kerja tetap kerja. Balik rumah pun masih bekerja. Petang ni nak try usha bos balik awal. ( Hoh...boleh ke? ) Ko ingat ini company ada nama ko...suka hati nak balik lambat. ~ dengan mata yang sayu...berbisik - bisik..~ buley aaa..buley aaa..
Kepala masih berputar2 sebab kena hujan. Perut lapar minta diisi. ( padahal malam tadi dah makan banyak isk..isk.isk) Korek sana - sini jumpa kacang yang masih elok tersimpan dalam laci.
Hujan merintik sepi...mata sayu dan layu. Terbayang-bayang selimut yang selonggok ditinggalkan pagi tadi. Suasana bilik yang suram dan kelam.  Best kan kalau PONTENG arini...nenong...nenong...nenongggggg.
NOTA HARI INI

No comments:

Post a Comment